Direktlänk till inlägg 9 april 2012

Nattsudd

Av livetigranby - 9 april 2012 22:14

Nu är klockan sådär mycket igen. Var tar tiden vägen? Tycker inte att den räcker till riktigt som jag vill. Lill-fisen sover inte riktigt än, är helt ur fas verkar det som. Aptråkigt!! En av oss spenderar kvällen inne hos henne, vilket resulterar i att vi är tjuriga och griniga för vi får aldrig någon tid ihop på kvällen. Tonåringen börjar på nya skolan imorgon, och har nerverna 3 kilometer utanför kroppen, vilket är helt förståeligt. Men eftersom hon springer upp och ner i trappen försvårar det för Lill-fisen att koppla av... Vi har suttit och kollat busstidtabeller över landsbuss och stadsbuss, och får inte riktigt ihop det. Tur jag kör henne imorgonbitti, så behöver hon inte komma försent första dagen...    Hem är ju inte lika brådis.

Tvättmaskinen snurrar och det luktar sköljmedel i köket, fräscht! Det är liksom nu mitt andra dygn tar vid, när det är lagom att gå och sova. Klona sig kanske? En hemmafru och en förvärsarbetande?  


Fick hem en hel kasse med tidningen Hus & Hem från svärmor, och oj vad mycket fint det finns! Får ju tusen idéer hur man kan göra om här hemma. Jag vill bygga om trappen upp, göra om entré/hallen och badrummet. Fixa och grejja om det mesta... Ska nog satsa på en lott och se till att ha en jäkla massa tur! Då blir det renovering och en häst till tonåringen!






"Måndagar är ett jäkla sätt att använda en sjundedel av sitt liv på."

Källa: Okänd

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetigranby - 6 november 2013 14:27

Sometimes I slide away Silently I slowly lose myself Over and over Take comfort in my skin Endlessly Surrender to my will Forever and ever I dissolve in trust I will sing with joy I will end up dust I'm in heaven I stand in golden rays Radiantly I b...

Av livetigranby - 6 november 2013 11:41

Idag blev det en väldigt sen start. Men vad gör det när jag inte har en tid att passa? Jag ska ju ägna min energi till att göra mig frisk. Sovit så jag känner mig vimmelkantig. Kommer jag alls vakna till liv idag?   Nu väntar jag på den mycket ef...

Av livetigranby - 5 november 2013 17:41

Ibland får man bekräftat sånt som man länge gått och haft på känn genom de mest ärliga kanalerna. Barn. Fick en sak berättad för mig idag. Tyvärr inget jag blir direkt förvånad över, men ändå trist att höra. Har nog av energislukande parasiter, så de...

Av livetigranby - 5 november 2013 11:53

Jag är fortfarande så hostig att jag snart har dragit på mig en ansträngningsinkontinens. För er som inte vet vad det är, så är det att man (fan) inte kan hålla tätt när man hostar, nyser, skrattar eller hoppar. De två sistnämnda gör jag inte just fö...

Av livetigranby - 4 november 2013 15:10

Min äldsta dotter kommer hem idag efter att ha varit borta "långhelg". Saknat henne massor...    Får träffa henne en kort sväng innan hon beger sig mot den stora staden och ett biobesök med kompisarna. Det är intensivt att vara tonåring idag. Skull...

Presentation


Här bloggar jag om mitt liv, vad som händer, vad jag tänker och vad som sker.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards