Alla inlägg den 9 april 2012

Av livetigranby - 9 april 2012 22:14

Nu är klockan sådär mycket igen. Var tar tiden vägen? Tycker inte att den räcker till riktigt som jag vill. Lill-fisen sover inte riktigt än, är helt ur fas verkar det som. Aptråkigt!! En av oss spenderar kvällen inne hos henne, vilket resulterar i att vi är tjuriga och griniga för vi får aldrig någon tid ihop på kvällen. Tonåringen börjar på nya skolan imorgon, och har nerverna 3 kilometer utanför kroppen, vilket är helt förståeligt. Men eftersom hon springer upp och ner i trappen försvårar det för Lill-fisen att koppla av... Vi har suttit och kollat busstidtabeller över landsbuss och stadsbuss, och får inte riktigt ihop det. Tur jag kör henne imorgonbitti, så behöver hon inte komma försent första dagen...    Hem är ju inte lika brådis.

Tvättmaskinen snurrar och det luktar sköljmedel i köket, fräscht! Det är liksom nu mitt andra dygn tar vid, när det är lagom att gå och sova. Klona sig kanske? En hemmafru och en förvärsarbetande?  


Fick hem en hel kasse med tidningen Hus & Hem från svärmor, och oj vad mycket fint det finns! Får ju tusen idéer hur man kan göra om här hemma. Jag vill bygga om trappen upp, göra om entré/hallen och badrummet. Fixa och grejja om det mesta... Ska nog satsa på en lott och se till att ha en jäkla massa tur! Då blir det renovering och en häst till tonåringen!






"Måndagar är ett jäkla sätt att använda en sjundedel av sitt liv på."

Källa: Okänd

Av livetigranby - 9 april 2012 09:17

I sällskap av en stor mugg te och två rostade, tänkte jag försöka blogga lite i min ensamhet. Övriga familjemedlemmar sover, och det är bara klockans tickande som hörs.

Nu är påsken avklarad, idag är det ju bara en annan dag, så det är ju inget speciellt. Tycker jag klarat helgens matfrossa ganska så bra iaf. Sanningen får jag imorgon på möte  , så då vet jag hur det ligger till. 

Måste fixa här hemma idag, ser lite halvstökigt ut bortikring. Får ta en svängom med snabeldraken och plocka bort allt som inte ska va framme. 

Undra om jag ska ta mig en egen påskritt idag? Eller om jag går och dotra får rida en sväng. Hoppas bara inte väderprognosen stämmer, att det ska komma snö. Den skiten vill vi inte ha mer av nu!! Nu får värmen komma tillbaka och våren rocka loss! 


Drömde så himla knäppt i morse, precis innan jag vaknade. Det var hur invecklat som helst, och såklart innehöll ju drömmen sexuella anspelningar. Undra vad Mr Freud säger om den saken?   


Imorrn är det jobb igen då... Jag hade lätt kunnat vara ledig resten av veckan... Väntar på att få börja på mitt nya jobb, så mentalt har jag redan slutat mitt gamla. Känner inget engagemang längre, det är ju dötrist att känna så varje dag jag går till jobbet. Vem skulle inte ruttna på det? Motte tiden gå fort nu!!  




"Berätta inte för mig vad du drömt, för jag har läst Freud."


Presentation


Här bloggar jag om mitt liv, vad som händer, vad jag tänker och vad som sker.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards