Direktlänk till inlägg 13 april 2012

I could have lied

Av livetigranby - 13 april 2012 22:01

Mmm, gamla minnen... RHCP finns äntligen på Spotify! Men med lite rödvin i kroppen blidde jag nästan lite deppig av att spela gamla favoriter från Blood Sugar Sex Magic. Nån slags sentimentalpilapetutta från en svunnen tid gör sig påmind. Gamla minnen, fina minnen, sorgliga minnen. I could have lied... 


There must be something
In the way I feel
That she don't want me to feel
The stare she bares cut me
I don't care
You see so what if I bleed


I could never change
Just what I feel
My face will never show
What is not real


A mountain never seems to have
The need to speak
A look that shares so many seek
The sweetest feeling
I got from you
The things I said to you were true


I could never change
Just what I feel
My face will never show
What is not real


I could have lied I'm such a fool
My eyes could never never never
Keep their cool
Showed her and I told her how
She struck me but I'm fucked up now


But now she's gone yes she's gone away
A soulful song
That would not stay
You see she hides 'cause she is scared
But I don't care
I won't be spared


I could have lied I'm such a fool
My eyes could never never never
Keep their cool
Showed her and I told her how
She struck me but I'm fucked up now


I could have lied I'm such a fool
My eyes could never never never
Keep their cool
Showed her and I told her how
She struck me but I'm fucked up now



Får perioder när jag grubblar över livet lite mer än vanligt, och jag tror jag har en sån nu... Jag vill inte kalla mig deprimerad eller nedstämd, utan mer tänkande. Just nu är det iofs inte så konstigt att jag är i en sån, händer lite i mitt liv nu med nytt jobb inom en snar framtid. Det får mig att tänka på val, hur det blev och om jag gör rätt osv. Då brukar mina mer djupa funderingar komma som ett brev på posten. Ska det vara såhär? Mitt liv? Vad ska jag göra mer? Blir det bra om jag väljer si? Eller är det bättre om jag väljer så? Mycket existentiella frågor som dyker upp... Ska vi inte få fler barn? Ska jag börja om? Är det "värt" det? Är vi inte rätt nöjda nu? Jag kan göra mer och mer det jag vill, känner mig mer och mer fri... Mina barn börjar bli självgående nu. Låsa sig med en bebis igen? Jag blir inte yngre för var år som går heller. 36 år. Tick tack, tick tack... Hmmm... Orkar jag? Orkar vi? det är rätt mäktigt som det är redan. Lill-fisen är inte den mildaste unge jag träffat på, utan hon är en bestämd ung dam, som ger en svar på tal mest hela tiden  . Sen är det ju så att vi har ett bra liv nu, vi lever gott, har hälsan och trivs som det är. Det är ju också värt mycket. Vi vet vad vi har, men inte vad vi får... Skål!   Rödvinet som talar... 




I min gamla blogg, som jag inte hittar tillbaka till (doh), hade jag för vana att skriva in ett dagens citat, som på nåt sätt passade in på grunden till det jag nyss skrivit om i bloggen. Tänkte att jag ska göra så även i denna blogg. Denna är mycket passande till mina funderingar idag tycker jag! 



"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre".
Källa: Nalle Puh


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av livetigranby - 6 november 2013 14:27

Sometimes I slide away Silently I slowly lose myself Over and over Take comfort in my skin Endlessly Surrender to my will Forever and ever I dissolve in trust I will sing with joy I will end up dust I'm in heaven I stand in golden rays Radiantly I b...

Av livetigranby - 6 november 2013 11:41

Idag blev det en väldigt sen start. Men vad gör det när jag inte har en tid att passa? Jag ska ju ägna min energi till att göra mig frisk. Sovit så jag känner mig vimmelkantig. Kommer jag alls vakna till liv idag?   Nu väntar jag på den mycket ef...

Av livetigranby - 5 november 2013 17:41

Ibland får man bekräftat sånt som man länge gått och haft på känn genom de mest ärliga kanalerna. Barn. Fick en sak berättad för mig idag. Tyvärr inget jag blir direkt förvånad över, men ändå trist att höra. Har nog av energislukande parasiter, så de...

Av livetigranby - 5 november 2013 11:53

Jag är fortfarande så hostig att jag snart har dragit på mig en ansträngningsinkontinens. För er som inte vet vad det är, så är det att man (fan) inte kan hålla tätt när man hostar, nyser, skrattar eller hoppar. De två sistnämnda gör jag inte just fö...

Av livetigranby - 4 november 2013 15:10

Min äldsta dotter kommer hem idag efter att ha varit borta "långhelg". Saknat henne massor...    Får träffa henne en kort sväng innan hon beger sig mot den stora staden och ett biobesök med kompisarna. Det är intensivt att vara tonåring idag. Skull...

Presentation


Här bloggar jag om mitt liv, vad som händer, vad jag tänker och vad som sker.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Kontakt


Ovido - Quiz & Flashcards